Programy
logo

logo

logo

logo
















CompLearn e-Learning
Online
Gości: 4
Użytkowników: 0
Na tej stronie: 1
Użytkowników: 5, Najnowszy: zenon
Programowanie z eTwinning
sebas, środa 07 marca 2018 - 13:34:29 // Komentarze: 0

W mroźny weekend marca germanistki z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Wołowie Dorota Winiarz i Ewa Nowak wzięły udział w seminarium szkoleniowo-kontaktowym „Programowanie z eTwinning” w Zielonej Górze zorganizowanym przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji . Seminarium skierowane było do nauczycieli, którzy chcą podjąć współpracę krajową w ramach programu eTwinning. eTwinning to społeczność szkół, uczniów i nauczycieli współpracujących ze sobą za pomocą mediów elektronicznych.

Biorą w niej udział nauczyciele wszystkich przedmiotów, pracujący z uczniami w wieku 3-19 lat, realizując online międzynarodowe projekty edukacyjne. Program istnieje od 2005 i zgromadził już niemal 400 tysięcy nauczycieli z całej Europy. Uczestniczyć w nim mogą przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne z krajów Unii Europejskiej, a także dodatkowo z byłej Jugosłowiańskiej Republiki Macedonii, Albanii, Bośni i Hercegowiny, Islandii, Liechtensteinu, Macedonii, Norwegii, Serbii i Turcji. Program daje możliwość współpracy również z partnerami biorącymi udział w eTwinning Plus – są to placówki z krajów znajdujących się w sąsiedztwie z Unią Europejską – Armenia, Azerbejdżan, Gruzja, Mołdawia, Tunezja i Ukraina. Projekty eTwinning przybierają bardzo różnorodne formy. Są wśród nich bardzo krótkie (kilkudniowe), skupione na jednym konkretnym zagadnieniu, jak i wieloletnie, o wciąż poszerzającej się tematyce i działaniach. Program stawia minimum wymagań. Chętnym do stworzenia projektu wystarczy komputer z dostępem do Internetu. Nie wymaga nakładów finansowych i związanych z tym skomplikowanych formalności i procedur – zarejestrowany użytkownik ma dostęp do licznych, bezpłatnych narzędzi, za pomocą których może rozpocząć i prowadzić współpracę. Oferowane narzędzia są łatwe w obsłudze i bezpieczne dla uczniów, którzy mają możliwość skorzystania z nich bez obaw ingerencji z zewnątrz i dostępu do nieodpowiednich treści. Uczniowie biorący udział w projektach są bardziej zmotywowani do nauki, zwłaszcza języków obcych, informatyki oraz pozostałych przedmiotów z zakresu współpracy. Sami chętnie szukają nowych informacji, uczą się nowych słów i zwrotów, aby ciekawiej zaprezentować swoją wiedzę partnerom.
Ewa Nowak