Programy
logo

logo

logo

logo
















CompLearn e-Learning
Online
Gości: 4
Użytkowników: 0
Na tej stronie: 1
Użytkowników: 5, Najnowszy: zenon
Młodzież CKZiU w Wołowie gra w ,, Chłopską Szkołę Biznesu”
sebas, wtorek 24 kwietnia 2018 - 13:10:53 // Komentarze: 0

Dnia 24 kwietnia 2018 roku młodzież klas pierwszych uczestniczyła w grze edukacyjnej ,, Chłopska Szkoła Biznesu” prowadzonej przez panie: Ewę Godlewską i Agnieszkę Konradzką.
Gra została opracowana przez Małopolski Instytut Kultury w Krakowie jako narzędzie edukacyjne, szkoleniowe lub integracyjne, służące do pracy z grupą. Jest ona prostą symulacją mechanizmów wolnego rynku, na którym można obserwować takie zjawiska jak podaż, popyt, spółka handlowa, cena, koszty produkcji, negocjacje handlowe i wiele innych. Nawiązuje ona do działalności produkcyjnej i handlowej rzemieślników z tkackiego ośrodka andrychowskiego w XVIII wieku. W grze prowadzonej przez moderatora może uczestniczyć od 12 do 30 osób od 12. roku życia.
Każdy gracz wciela się w rolę jednego z andrychowskich rzemieślników: kowala, piekarza lub tkacza, który produkuje i sprzedaje bryki handlowe, chleby lub lniane płótna. Rola gracza jest oznaczana wizytówką – identyfikatorem rzemieślnika zawieszanym na szyi. Celem graczy jest zebranie jak największego majątku liczonego w złotych górskich - waluta gry, dzięki transakcjom z innymi graczami i realizowaniu wypraw handlowych na planszy, którą jest mapa Europy. Chłopska Szkoła Biznesu to gra czasu rzeczywistego. W trakcie rozgrywki gracze równocześnie produkują, handlują między sobą i prowadzą wyprawy handlowe. Rozgrywka opiera się na interakcjach i decyzjach uczestników grających samodzielnie lub w dwuosobowych spółkach handlowych. Sala, w której odbywa się rozgrywka, zamienia się w wielki jarmark. Gracze dyskutują i zawzięcie ze sobą negocjują. Zwycięzcą gry zostaje gracz lub spółka, która zebrała największy majątek.
Doświadczenia młodych ludzi wyniesione z rozgrywki mogą posłużyć za punkt wyjścia do wyjaśnienia zjawisk występujących w realnej gospodarce np. podaż, popyt, spółka, klaster gospodarczy, jak również do analizy działania graczy np. sposobu prowadzenia negocjacji handlowych czy oceny realizowanej strategii biznesowej. Niezależnie od walorów edukacyjnych, gra świetnie integruje grupę, podnosi poziom energii i pobudza do wspólnego działania, a przede wszystkim pozwala na dobrą zabawę!

D. Ożóg